Bonnier fastigheter

Teknisk förvaltare

Bonnier Fastigheter söker en Teknisk förvaltare.

Som Teknisk förvaltare är du stöd åt förvaltningsorganisationen med tekniskt ansvar för en eller flera av våra fastigheter. I rollen som teknisk förvaltare ingår att planera och utveckla fastigheternas drift, skötsel och underhåll samt att följa upp underhåll, felanmälningar och hållbarhetsmål. Du arbetar också med projekt av teknisk karaktär såsom ombyggnader, renoveringar och energieffektiviseringar. Naturligtvis samarbetar du med fastighetsförvaltningens andra förvaltare, driftentreprenörer och övriga medarbetare. Du har också nära kontakt med hyresgäster och leverantörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Upphandling och kontroll av löpande och planerat underhåll samt att verka för att aktuella fastigheter har de mest miljövänliga och kostnadseffektiva avtalen
  • Upprättande av Drift- och underhållsbudget samt prognos och uppföljning
  • Upprätta underhållsplaner och följa upp planerat underhåll
  • Säkerställa en optimerad energiförbrukning för fastigheterna
  • Upphandling, kvalitetssäkring och utvärdering av service- och driftsavtal
  • Framtagande av kalkyler för hyresgästanpassningar i samband med uthyrningsarbete samt projektansvar för genomförande av anpassningen
  • Nyckeltalsanalyser
  • Planera och genomföra energibesparingsåtgärder samt uppföljning av dessa
  • Medverka vid framtagande av projekterings- och förfrågningsunderlag vid ombyggnadsprojekt
  • Samordning av mindre entreprenader
  • Underhållsbesiktningar
  • Myndighetsbesiktningar
  • Utvärdering av ramavtal
  • Administration av skadereglering vid försäkringsskador
  • Upprätthållande av fastighetens tekniska standard
Kvalifikationer

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning på bygg/fastighet eller motsvarande. Du har minst 5 års erfarenhet av teknisk förvaltning och aktuella kunskaper inom underhållsplanering och projektstyrning samt goda kunskaper inom svenska språket i både tal och skrift. Du har också aktuella kunskaper inom upphandling, projektledning och fastighetsteknik, entreprenadjuridik och ekonomi. Mycket goda kunskaper inom styr & regler och fastigheters klimatsystem samt ett brinnande intresse för teknik är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig, som är strukturerad och har en positiv grundhållning och framåtanda. Vidare är du lösningsorienterad och en person, som gärna bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete. Du ser möjligheter, där andra ser hinder och du har ledarförmåga. Eftersom tjänsten innebär mycket administrativt arbete och arbete i olika typer av datasystem behöver du som person vara mycket strukturerad och analytisk. Goda kunskaper inom MS Office krävs. B-körkort är ett krav då det blir en del resor i tjänsten.

Ansök

Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer