Bonnier fastigheter

Försäljningsansvarig

Om Bonnier Service

Bonnier Service AB är ett dotterbolag till Bonnier Fastigheter.

Bonnier Fastigheters hyresgäster ska kunna fokusera på sina kärnverksamheter och inte behöva lägga tid på fastighets- och lokalfrågor. Därför erbjuds inte bara lokaler som passar verksamheten, utan även professionell service inför tillträden och när hyresgästen väl är på plats.

Bonnier Service står till tjänst med alla de saker som "bara ska fungera" för våra hyresgäster och det som ger medarbetarna en förenklad arbetsvardag. I de fall då lokalerna på något sätt behöver förnyas är Bonnier Service är även en trygg partner som känner sin fastighetspersonal och har goda kontakter med ett stort nätverk av leverantörer. Inom Bonnier Service känner man omtanke och engagemang, inte bara i fastigheterna utan också för människorna som vistas i dem.

Bonnier Service erbjuder även konferenser i sitt eget Bonnier Conference Center i Bonnierhuset på Torsgatan 21 och i konferensanläggningen Magasinet på Sveavägen 53. Oavsett om det är ett mindre möte med få deltagare eller en branschdag med upp till 250 personer erbjuds en personlig och central mötesplats.

Om rekryteringen

Bonnier Service har höga ambitioner och står inför nästa steg i sin tillväxtresa. Med målsättningen om att dubbla omsättningen inom tre till fem år med bibehållen lönsamhet blir rollen som Försäljningsansvarig en nyckelperson inom Bonnier Service.

Rollen som Försäljningsansvarig kommer bl.a. innebära att självständigt bearbeta och driva försäljningsarbetet av Bonnier Service samtliga tjänster och servicepaket till våra hyresgäster och närstående bolag. Du kommer att ingå i Bonnier Service ledningsgrupp. Du kommer att leda och delta i det fortsatta arbetet mot förväntade toppresultat.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där personalen är vår viktigaste resurs. En arbetsplats där alla har möjlighet att påverka och utveckla bolaget. Vi skapar vår framgång tillsammans och har roligt på jobbet. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss. Vi ger våra medarbetare stor frihet under ansvar.

Rollbeskrivning

Vi söker en person med stort driv och känsla för långvariga relationer. Du är resultatorienterad med fullt fokus på kund, tillväxt och lönsamhet. Bonnier Service har högt satta mål och stora ambitioner för framtiden. Rollen som Försäljningsansvarig för Bonnier Service innebär att representera företaget hos kund och är således en mycket viktig del av våra kunders upplevelse av Bonnier Service och Bonnier Fastigheter. Bland arbetsuppgifterna ingår att träffa och att bearbeta våra befintliga kunder samt att etablera nya relationer för att skapa nya affärer och affärsmöjligheter.

Arbetsuppgifterna innefattar bl.a.:

  • Hela säljprocessen, från första kontakt med nya kunder, ta fram och skicka ut offerter till signering och uppföljning av leverans.
  • Utveckla befintliga kundrelationer och öka merförsäljning
  • Jobba med events
  • Säkerställa långsiktigt goda affärsrelationer
  • Skapa presentationer och attraktiva kunderbjudanden tillsammans med AOC
  • Skapa säljplan och genomföra den tillsammans med AOC

För att passa i rollen som Försäljningsansvarig krävs god förmåga till helhetsperspektiv vad gäller egna arbetsuppgifter i relation till kollegers och till hela organisationens olika affärsområden såväl som koncernens bolag i stort.

Kvalifikationer

Vem är du på jobbet?

Du älskar kundmöten och att få till nya förbättrade avtal.

Resultat och ansvar är dina ledord.

Du är en naturlig nätverkare och finner lätt nya lösningar och får inspiration och personlig utveckling genom att bygga relationer med människor, både via kunder, partners, leverantörer och ibland även konkurrenter.

Du har en naturlig hög aktivitetsnivå.

Du anser att det är du som är ansvarig för att nå dina mål och du har en systematisk process för hur du hanterar ditt arbete.

Du har förmågan att vara lugn i pressade situationer.

Du når dina resultat med fokus på service och kvalitet.

Du är praktiskt lagd och inser att dokumentation och uppföljning är en stor del av ditt arbete och du värdesätter din administrativa tid.

Du är en flexibel person som trivs i en föränderlig arbetsmiljö med skiftande arbetsuppgifter och fokusområden.

Du är en prestigelös doer och van att själv genomföra.

Du är proaktiv och ligger steget före och tar ledning och ansvar för samtliga delar i de processer som du är delaktig i.

Du värdesätter helheten och slutresultatet högst.

Krav
Minimum 5 års erfarenhet av kvalificerad tjänsteförsäljning, budgetarbete och måluppföljning är ett krav. Erfarenhet av försäljning från andra servicebranscher och organisationer samt erfarenhet av andra serviceyrken så väl som andra språk och kulturer är högt meriterande.

  • Akademisk utbildning
  • Dokumenterade goda resultat
  • Goda it-kunskaper
  • Erfarenhet från att arbeta i CRM-verktyg och PowerPoint
  • Stor erfarenhet och kunskap i att arbeta i Excel
  • Mycket goda kunskaper i engelska
  • B-Körkort är krav
  • Erfarenhet av marknadsföring är önskvärt

För rätt person finns det stora möjligheter till utveckling. Du rapporterar till affärsområdeschef för Bonnier Service. Ditt ansvarsområde är en viktig del i att skapa tillväxt inom Bonnier Service.

Omfattning

Tillsvidareanställning, 100 %.

Ange löneanspråk och möjligt tillträdesdatum i ansökan.

Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer