Bonnier fastigheter

Redovisningsekonom till Bonnier Fastigheter

Är du resultatorienterad och driven av att arbeta serviceinriktat? Har du förmåga att se förbättringsmöjligheter och vill arbeta affärsnära tillsammans med engagerade kollegor? Bonnier Fastigheter erbjuder en central och verksamhetsnära roll i en dynamisk miljö!

Bakgrund
Bonnier Fastigheter är i tillväxt och söker nu en affärsdriven och engagerad redovisningsekonom med intresse för ekonomistyrning. Uppdraget innebär huvudsakligen att jobba för gruppens Facility Managementbolag Bonnier Service AB men även med redovisning för andra bolag inom Bonnier Fastigheter-gruppen.

Bonnier Service AB erbjuder en rad servicetjänster till främst hyresgäster inom Bonnier Fastigheters fastighetsbestånd där projektledning vid bygg och flytt, konferens, kontorsservice och vaktmästeri kan nämnas.

Tjänsten
Som redovisningsekonom erbjuds du en central och verksamhetsnära roll med många kontaktytor där du agerar bollplank inom ditt specialistområde. Du kommer att ha ett självständigt arbete men också ett nära samarbete med övriga kollegor på ekonomiavdelningen samt med affärsområdeschef och teamledarna på Bonnier Service.

Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att självständigt sköta redovisningen för Bonnier Service AB samt att arbeta med ekonomisk uppföljning och rapportering. Du kommer att stötta affärsområdeschef och teamledarna inom ekonomiområdet där ni tillsammans arbetar med att utveckla och förbättra de ekonomiska och administrativa processerna.

Din servicekänsla och samarbetsförmåga är några av dina framgångsfaktorer. Du kommer vara en del av ett litet och tight team i en miljö som präglas av engagemang och framåtanda. I denna roll rapporterar du till bolagets Ekonomichef och sitter i våra trevliga lokaler på Torsgatan i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Löpande bokföring och avstämningar
  • Fakturering
  • Periodbokslut (månad, tertial och år)
  • Månatlig redovisning av moms och arbetsgivaravgifter till Skatteverket
  • Budget och prognos
  • Årsredovisning och deklaration
  • Resultatuppföljning, analys, nyckeltal, diverse projekt
  • Vara ett stöd till hela verksamheten
  • Utveckla användandet av befintliga system och digitala verktyg 

Bonnier Fastigheter använder ekonomisystemet Visma, leverantörssystemet Palette samt rapporterar i Ocra FPM.

Erfarenhet och kompetens
Vi ser gärna att du har en ekonomiutbildning med inriktning mot redovisning och flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. I din yrkesroll är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer framåt.

Kanske arbetar du idag i en liknande roll och vill bredda dig och få en snabbare utveckling? Eller så har du lång erfarenhet och vill komma till ett sammanhang som verkligen värderar din kompetens och där du kan bidra med din erfarenhet och kunskap? Oavsett vilket, tror vi att du är en god administratör med förmågan att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Givetvis är du van vid arbete som innebär sociala kontakter och nära samarbeten.

Då arbetet innebär kommunikation och rapportering bör du även ha goda kunskaper i det svenska språket samt goda kunskaper i Officepaketet. Mot bakgrund av dina tidigare erfarenheter känner du dig trygg i att självständigt arbeta med redovisning och säkerställa kvalité i ditt arbete. Du kommer gärna med förslag på hur vi kan effektivisera våra arbetsmetoder. Har du ett intresse för och kunskap inom systemfrågor och digitaliseringsarbete är detta ett extra plus.

Personliga egenskaper
För denna roll söker vi dig som tycker om att arbeta brett med ekonomiuppgifter och som trivs i en affärsnära och rådgivande roll. Personliga egenskaper som värderas högt är att du är ansvarstagande, noggrann, prestigelös och har en hög servicekänsla med förmåga att hålla många bollar i luften.

Då du har en verksamhetsnära roll med olika kontaktytor är det också viktigt att du är kommunikativ och en lyhörd relationsbyggare. Din positiva inställning och anpassningsförmåga bidrar till att skapa och upprätthålla ett bra samarbetsklimat tillsammans med dina kollegor.

Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en central och verksamhetsnära roll hos en långsiktig och expansiv fastighetsägare som bidrar till ett hållbart, tryggt och öppet samhälle. Eftersom vi är i en utvecklingsfas har du möjlighet att vara med och sätta din prägel på hur din roll formas.

För mer information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Bonnier Fastigheter med Real Competence. Ansök via annonsen. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast, dock senast 11 april 2022. Alla ansökningar behandlas givetvis konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Michaela Axelsson på michaela.axelsson@realcompetence.se.

Om Bonnier Fastigheter
Bonnier Fastigheter ska på utvalda delmarknader med lokal närvaro och ett långsiktigt engagemang förvärva, utveckla, förädla och förvalta egna fastigheter. Sedan 1856 har Bonnier varit en långsiktig fastighetsägare och samhällsutvecklare som bidrar till ett hållbart, tryggt och öppet samhälle. Verksamheten bedrivs i fyra affärsområden: Kommersiella Fastigheter, Bostäder, Invest och Service. Merparten av fastigheterna är belägna i Stockholms innerstad och Uppsala. Bonnier Fastigheter är helägt av familjen Bonnier.

Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer